سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

امام حسین علیه السلام

هرکس جامه شهرت به تن کند، خدای تعالی در روز قیامت جامه ای از آتش بر وی بپوشاند. (پرتوی از کلام امام حسین علیه السلام ص 220)


امام حسین علیه السلام:

بدانید که تنها با تحمل ناگواری هاست که خداوند آن مقامات ارجمند (بهشتی) را به بندگان خود می بخشد. (پرتوی از کلام امام حسین علیه السلام ص 179)

 

جمله ها و نکته ها 13 ، ص 12 - 11




تاریخ : چهارشنبه 92/5/30 | 3:5 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت علی علیه السلام می فرمایند:

چه بسیار کسانی که در آغاز روز بودند و به شامگاه نرسیدند و چه بسیار کسانی که در آغاز شب بر آنان حسد می بردند و در پایان شب، عزاداران به سوگشان نشستند.  (نهج البلاغه، کلمات قصار شماره 380)

***

رسول خدا صل الله علیه و اله می فرمایند:

خانه ای نیست مگر این که ملک الموت روزی پنج بار به آن سر می زند و اگر اهل آن خانه عمرشان به پایان رسیده باشد، جان آنها را قبض می کند. 

(مدیریت نگاه صفحه 15)




تاریخ : سه شنبه 92/5/29 | 2:41 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

شخصی از امام ششم پرسید: عقل چیست؟ فرمود:

چیزی است که به وسیله آن خدا را بپرستند و بهشت به دست آرند.

راوی گوید: گفتم: آنچه معاویه داشت چه بود؟ فرمود:

نیرنگ و شیطنت بود، آن مانند عقل است ولی عقل نیست.  

(اصول کافی ج 1 ص 35)


امام باقر علیه السلام:

خدا در روز قیامت نسبت به بندگان خود به اندازه عقلی که به آنها داده خرده گیری می کند.

(اصول کافی ج 1 ص 37)




تاریخ : یکشنبه 92/5/27 | 2:3 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت محمد صل الله علیه و آله:

کسی که دانش گذشتگان و آیندگان را می خواهد پس قرآن تلاوت نماید.  (میزان الحکمة، 252/3 ، چاپ پنج جلدی)


حضرت محمد صل الله علیه و آله:

خدا قلبی را که قرآن را حفظ کرده، عذاب نمی کند.  (سفینة البحار، 415/2، چاپ دو جلدی)


حضرت محمد صل الله علیه و آله:

هرکس انس گیرد به تلاوت قرآن، به وحشت نیندازد او را جدائی برادران.  (غرر الحکم، حدیث 8790، چاپ ارموی)

 

کلید قرآن ص 139




تاریخ : شنبه 92/5/26 | 12:48 صبح | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت محمد صل الله علیه و اله:

کسی که علم می خواهد پس قرآن را بطور عمیق بررسی نماید.  (لسان العرب، 149/2)

کلید قرآن ص 139




تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 9:40 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

رسول خدا صل الله علیه و اله در مسجد نشسته بودند که مردی وارد شد و آن حضرت به احترام او از جای خویش برخاست. مرد گفت:

ای رسول خدا! جای گسترده و وسیع است. آن حضرت فرمود:

این از حقوق مسلمان بر مسلمان دیگر است که چون وی را برای نشستن نزدیک خویش دید، برای او جابجا شود. ( بحارالانوار ج 16 ص 24)

 

120 درس زندگی از سیره عملی پیامبر اکرم، ص 32-31




تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 9:35 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

... ادامه

سلف امیه [وهابی]:

پاسخ آن برای اهل توحید خیلی روشن است. من فکر می کنم، پاسخ این باشد که چون اکثریت امت، اهل گناه کبیره اند بنابراین پیامبر از آنها شفاعت می کند که آنها نجات پیدا کنند، مثلاً می بینیم در صحنه کربلا، حسین رضی الله عنه فرزند رسول خدا با یاران خود که عده ای از آنها صحابه بودند، به دست لشگریان یزید رضی الله عنه!!! کشته شدند و تعداد لشگر یزید از سی هزار نفر بیشتر بود. بنابراین معنا ندارد، حسین با هفتاد نفر، اهل بهشت باشند و سی هزار نفر جهنم بروند. پس پیامبر برای کبیره های این جمعیت شفاعت می کند تا آنها هم وارد بهشت شوند.


دکتر عبدالصمد [شافعی]:

لابد از نظر جناب سلف امیه در میان این بهشتیان، شمر و حرمله و عمرسعد جلوتر از همه وارد بهشت می شوند! - شاید هم جلوتر از حسین رضی الله عنه - و لابد تمام پیروان سامری که گوساله پرست شدند و در برابر حضرت موسی علیه السلام ایستادند به علت اینکه اکثریت بودند بهشت می روند. بنابراین از استدلال شما نتیجه می گیریم، امروزه که اغلب مردم جهان کافرند - مخصوصاً اسرائیلی ها - قبل از همه وارد بهشت خواهند شد؛ چون مورد شفاعت موسی و عیسی واقع خواهند شد. واقعاً که تحلیل شما را باید با آب طلا نوشت! وقتی، هم امام حسین «رضی الله عنه» شد و هم قاتل او یزید«رضی الله عنه» شد وضع بقیه تحلیل ها نیز روشن می شود.


علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]:

من از آقایان می خواهم مسئله قاتلان ذریه رسول الله را در این مباحث وارد نکنید زیرا پیامبر صل الله علیه و آله وضع آنها را روشن کرده و فرموده است، قاتلان و ستمکاران ذریه من شفاعت نمی شوند و مغفرت خدا شامل حال این ظالمان نمی گردد زیرا آنها یهود امت من هستند.(تفسیر صافی، ج1، ص154) و همچنین کسانی که امامان را شناختند و با حکومت های ظالم بر ضد آنها قیام کردند و منزویشان نمودند، قابل بخشش نمی باشند.

چه ظلمی بالاتر از اینکه عده کثیری از امت اسلام، از ماجرای غدیر خم و آیه «بلغ ما انزل الیک - مائده/67» دور نگاه داشته شوند! بهتر است بر گردیم به اصل بحث خودمان.

خود این حدیث که می فرماید، شفاعتم را برای اهل کبائر ذخیره کرده ام، پاسخ واضحی است به کسانی که شفاعت رسول خدا را قبول نمی کنند. معنای حدیث این است که افراد با ایمان که عمل صالح و گناه را مخلوط کرده اند کبائری در پرونده خود دارند و بدون توبه وارد برزخ شده اند. آنها مدتی در عالم برزخ درباره کبائر خود مجازات هایی می بینند اگر پاک شوند که در قیامت غمی ندارند اما اگر پاک نشوند و با این وضع وارد صحنه قیامت شوند باید از بابت آن مجازات شوند.، اما نظر به اینکه خداوند مجموعاً از عقاید و دین آنها راضی است و آنان در برزخ بخشی از عذاب خود را تحمل کرده اند، ممکن است پیامبر را شفیع آنان قرار داده و بدان وسیله رحمت خود را شامل حالشان بگرداند.

ادامه دارد...

 

حق با کیست ج 2 ص 30 - 29

 




تاریخ : دوشنبه 92/5/14 | 10:9 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند:

نگاه زن به همسرش عبادت است. (لئالی الأخبار ، ج 3 ص 285)


رسول خدا صل الله علیه و آله فرمودند:

نگاه کردن به چهره برادر دینی که به او در راه خدا محبت می ورزی عبادت است. (میزان الحکمهة ج 4 ص 3289)

 

مدیریت نگاه ص 14




تاریخ : چهارشنبه 92/5/9 | 12:11 صبح | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت علی علیه السلام روزی از محلی عبور می کرد که دید یک خیاط جوان در حین انجام کار مشغول آواز خوانی است.

حضرت فرمود: ای جوان! اگر قرآن را تلاوت کنی برای تو بهتر است. 

جوان عرض کرد: یا امیرالمومنین، همیشه مشتاق بودم که قرآن یاد بگیرم ولی متأسفانه نتوانسته ام.

حضرت علی علیه السلام که اشتیاق این جوان را مشاهده کرد فرمود:

ای جوان، نزدیک بیا.

جوان به سوی مولا شتافت.  علی علیه السلام دهان مبارک را نزدیک گوش جوان ساخت و سخنی آهسته بر آن نواخت. جوان بطور معجزه آسا در یک لحظه حافظ کل قرآن شد.

(ر.ک: واعظ خیابانی در «کتاب علمای معاصرین» ص 300 به نقل از جواهر البهیة سید نعمة الله آورده است)

کلید قرآن ص 21




تاریخ : یکشنبه 92/5/6 | 10:48 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

حسین بن خالد می گوید: امام رضا علیه السلام فرمودند: 

نگاه کردن به چهره ذریه ما عبادت محسوب می شود.

عرض کردم: منظور شما، نگاه کردن به چهره پیشوایان و امامان از نسل شما است یا نگاه کردن به ساداتی که ذریه پیامبر صل الله علیه و اله به شمار می آید؟

حضرت فرمودند:

نگاه کردن به همه کسانی که از ذریه و نسل پیامبر صل الله علیه و آله هستند عبادت است، به شرطی که این ذریه از راه و روش پیامبر صل الله علیه و اله رویگردان نباشند و خود را به گناه و معصیت آلوده نسازند. (وسائل الشیعه ج 12 ص 311)


رسول خدا صل الله علیه و اله فرمودند:

نگریستن به سه چیز عبادت است:

نگاه کردن به پدر و مادر، به قرآن کریم و نگاه کردن به دریا. (میزان الحکمة ج 4 ص 328)


امام صادق علیه السلام:

اگر انسان کفن خود را تهیه کند، هرگاه به آن نظر افکند به او اجر و پاداش داده می شود. ( کافی ج 3 ص 353)

مدیریت نگاه ص 13 - 12




تاریخ : پنج شنبه 92/5/3 | 6:19 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

  • ایران موزه | پاپو مارکت | بک لینک