سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن ابى عبدالله عن آیه عن محمد بن ابى عمیر عن هشام بن سالم و ابى ایوب قالا قال ابوعبدالله علیه السلام من قال لا اله لا الله مائه مره کان افضل الناس ‍ ذلک الیوم عملا الا من زاد.
ترجمه :
. امام صادق علیه السلام فرمودند: عمل کسى که صد بار (لا اله الا الله ) بگوید، برتر از اعمال سایر مردم در آن روز است ، مگر عمل کسى که بیش از این گفته باشد.


ابى رحمه الله قال حدثنى عبدالله بن الحسن المودب عن احمد بن على الاصبهانى عن ابراهیم محمد الثقفى عن محمد بن اسحاق عن ابى ها رون العبدى عن ابى سعید الخدرى قال کان رسول الله صلى الله علیه و آله ذات یوم جالسا و عنده نفر من اصحابه فیهم على بن ابى طالب علیه السلام اذ قال من قال لا اله الا الله دخل الجنه فقال رجلان من اصحابه فنحن نقول لا اله الا الله فقال رسول الله صلى الله علیه و آله انما تقبل شهاده آن لا اله الا الله فوضع رسول خدا صلى الله علیه و آله یده على راس على علیه السلام ثم قال علامه ذلک آن لا تحلا عقده ولا تجلسا مجلسه و لا تکذبا حدیثه .
ترجمه :
. روزى رسول خدا صلى الله علیه و آله در حالى که در میان عده اى ازیارآن خود که على بن ابى طالب علیه السلام نیز یکى از آنان بود نشسته بودن ، فرمودند: کسى که بگوید (لا اله الا الله ) وارد بهشت مى شود. دو نفر از یارآن او گفتند: ما نیز میگویم (لا اله الا الله ) رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: گواهى به (لا اله الا الله ) فقط از این (على بن ابى طالب علیه السلام )
و شیعیانش که پروردگار از آنان پیمان گرفته است ، پذیرفته مى شود.
آن دو نفر دوباره گفتند: ما نیز مى گوییم (لا اله الا الله )در این هنگام رسولخدا صلى الله علیه و آله دستش را بر سر على علیه السلام گذاشته و فرمودند: نشانه آن (پیروى از على بن ابیطالب علیه السلام )این است که پیمان او را نشکنید، در جایگاه او ننشینید و سخن او را تکذیب نکنید.


منبع: ثواب الاعمال و عقاب الاعمال




تاریخ : سه شنبه 93/4/3 | 2:40 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

  • ایران موزه | پاپو مارکت | بک لینک