سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله قال حثنا احمد بن محمد بن عیسى و ابراهیم بن هاشم و الحسن بن على الکوفى عن عمرو بن شمر عن جابر بن یزید الجعفى عن ابى جعفر علیه السلام قال قال رسول الله صلى الله علیه و آله لیس شى الا و له شى یعدله الا الله عزوجل فانه لا یعدله شى و لا اله الا الله فانه لا یعدلها شى و دمعه من خوف الله فانه لیس لها مثقال فان سالت على وجهه لم یر هقه قتر و لا ذله بعدها ابدا. ترجمه :
  ... امام محمد باقر علیه السلام فر مود که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: هر چیزى هموزنى دارد، مگر خداوند. (لا اله الا الله ) که هموزنى ندارند و قطره اشکى از ترس خدا که با هیچ وزنى قابل اندازه گیرى نیست و اگر این اشک بر صورت او جارى شود، هیچ گاه ندارى و خوارى را نخواهد دید.


و بهذاالاسناد عن جابر عن ابى الطفیل عن على صلوات الله علیه قال ما من عبد مسلم یقول لا اله الا الله الا صعدت تخرق کل سقف لا تمر بشى من سیئاته الا طلستها حتى تنتهى الى مثلها من الحسنات فتقف .
ترجمه :
. امیرالمؤ منین علیه السلام فرمودند: هیچ بنده مسلمانى نیست که بگوید (لا اله الا الله )، مگر این که بالا رفته و هر سقفى را مى شکافد و به هیچ کدام از گناهان او بر نمى خورد، مگر این که آن را پاک مى کند تا این که به خوبیهایى همانند خود برسد و بایستد.


حدثنى محمد بن موسى بن المتوکل رضى الله عنه قال حدثنى على بن الحسین السعد ابادى عن احمد بن ابى عبدالله قال حدثنى ابو عمران العجلى رفعه قال قال رسول الله صلى الله علیه و آله ما من مؤ من یقول لا اله الا الله الا محیت ما فى صحیفته من سیئات حتى تنتهى الى مثلها من حسنات .
ترجمه :
-... رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: مومنى نیست که بگوید (لا اله الا الله ) مگر این که گناهان کارنامه اش پاک شده و این عمل در کنار خوبیهاى همانند خود قرار مى گیرد.


منبع: ثواب الاعمال و عقاب الاعمال




تاریخ : جمعه 93/1/15 | 5:51 عصر | نویسنده : محمــــد | نظر

  • ایران موزه | پاپو مارکت | بک لینک