بسم الله الرحمن الرحیم
از اینکه رسول خدا صل الله علیه و آله او را از برخورد با مردان دور نگه داشته بودند، اظهار خرسندی می کرد.
امام صادق علیه السلام از پدرش امام باقر علیه السلام نقل می کند که فرمود: حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه علیها سلام از رسول خدا صل الله علیه و آله تقاضا نمودند که دستور برنامه زندگی ایشان را بدهند.
رسول خدا صل الله علیه و آله خدمت داخلی خانه را بعهده حضرت فاطمه علیها سلام نهادند و کارهای خارج از منزل را بعهده حضرت علی علیه السلام گذاشتند.
امام باقر علیه السلام می فرماید:
حضرت فاطمه علیها سلام فرمود:
فقط خدا می داند از اینکه رسول خدا صل الله علیه و آله مرا از معامله کردن با مردان دور نگه داشته اند، چقدر خوشحال شدم. (حمیری، قرب الاسناد/ص 25)
سلسله مباحث فاطمه شناسی ج 1 ص 57 - 56
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت علی علیه السلام:
از جمله احکام خدا در قرآن محکم و استوار که (تجاوز از آن نمی توان کرد و ) به (پیرو) آنها پاداش داده راضی و خوشنود می شود و برای (مخالفین) آنها کیفر مقرر فرموده و به خشم می آید، آنستکه بنده ای که از دنیا می رود اگرچه ( با عبادت و بندگی) به خود رنج داده و عمل خویش را (ظاهراً) خالص نموده باشد، سودی بدست نمی آورد در حالیکه ملاقات کند پروردگارش را با یکی از این خصلتها(ی پنجگانه زیر) که از آنها توبه و بازگشت نکرده باشد:
اول : شرک به خدا در آنچه بر او واجب گردانیده از عبادت و پرستش خود
دوم : یا به سبب هلاک کردن دیگری خشم خویشتن را بر طرف نماید
سوم : یا بیان کند کار زشتی را که دیگری بجا آورده (فاش کردن گناه مؤمنی)
چهارم : یا به مردم رو آورد برای درخواست حاجتی بوسیله آشکار نمودن بدعتی در دین خود
پنجم : یا مردم را به نفاق و دوروئی ملاقات کند، یا در میان ایشان به دو زبان رفتار نماید.
نهج البلاغه ص 477
بسم الله الرحمن الرحیم
امام رضا علیه السلام:
عقلها سرگردان و خویشتن داریها بیراهه رفته و خردها گم گشته که بتواند یکی از شئون و فضایل امام را توصیف کنند.
خورشید کعبه به نقل از کافی ج1 ص 287
بسم الله الرحمن الرحیم
امام رضا علیه السلام:
(امامت منصب اکتسابی نیست) بلکه فضل الهی است که به هر کس که بخواهد می دهد چگونه ایشان را رسد که امام انتخاب کنند؟
خورشید کعبه به نقل از کافی ج1 ص 289
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت محمد صل الله علیه و آله:
مرگ خوبان امت را در آخر زمان گلچین می کند همان طور که خرمای خوب را از داخل دیس - طبق - بر می گزینید.
نهج الفصاحه حدیث 48 ص 26
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت محمد صل الله علیه و آله:
هرگاه مردم میثاق ما را کم اهمیت و امانت را ناچیز شمارند، گوشه نشینی را اختیار کن و سخن نگو و آنچه را علم داری بگیر و آن چه را که علم نداری واگذار، و آن گاه به امور خویش مواظب و به سراغ امور دیگران برود.
نهج الفصافه حدیث 47 ص 26
بسم الله الرحمن الرحیم
« چه نیکو فرموده است رسول الله صل الله علیه و آله که: « آیا شما را خبر ندهم به آنچه که جهاد و غزوه شما در راه خداست؟ آن ذکر باری سبحانه است». زیرا قدر این نشأه را نمیداند مگر آن کسی که خدا را ذکر می کند به ذکر مطلوب، چه اینکه حق تعالی جلیس ذاکرش است، و جلیس، مشهود ذاکر است، و هرگاه ذاکر حق سبحانه را که جلیس اوست مشاهده نکند ذاکر نیست.»
سعی کن که ذکر را قلب بگوید که عمده حضور قلب است وگرنه ذکر با قلب ساهی پیکر بی روان و کالبد بی جان است. و در حدیث آمده است که:
«لیس الذکر قولا باللسان فقط، ذکر در محدوه زبان خلاصه نمی شود.»
بلکه خداوند سبحان فرمود: «ولا تطع من اغفلنا قلبه عن ذکرنا و اتبع هویه و کان امره فرطا (کهف/29)، و از آنکه ما دلش را از ذکر خود بی خبر ساخته ایم و از پی هوای نفس خود می رود و در کارهایش اسراف می ورزد پیروی مکن.»
پندهای حکیمانه 1 ، ص 28
بسم الله الرحمن الرحیم
یک کارت برای امام رضا علیه السلام ، مشهد.
یک کارت برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مسجد جمکران.
یک کارت هم برای حضرت معصومه علیها السلام، قم. این یکی را خودش برده بود انداخته بود توی ضریح.
« چرا دعوت شما را ردّ کنیم!؟ چرا به عروسی شما نیاییم !؟ کی بهتر از شما، ببین همه امدیم. شما عزیز ما هستی ».
حضرت زهرا علیها السلام آمده بود به خوابش، درست قبل از عروسی. (یادگاران/ کتاب شهید ردانی پور)
دست نیاز چشم امید، شماره 22
بسم الله الرحمن الرحیم
آیا نظام جهان و خورشید و ماه به دست خدا است پس چرا اگر امام زمان علیه السلام نباشد وضع جهان به هم مى خورد؟
|
براساس ادله ى عقلى و نقلى جز خداوند متعال مدبرى در جهان آفرینش وجود ندارد و تنها خداوند متعال به کار تدبیر این جهان مى پردازد و در صورتى که ما براى جهان مدبر دیگرى جز خدا تصور کنیم این شرک است و خرد آن را انکار مى کند.
|
بسم الله الرحمن الرحیم
ادامه از قسمت قبل...
کاتب عثمان [حنفی]:
این که می گویید شفاعت رهبری، آری سخن درستی است، اما اینکه عمل صالح شفاعت کند مفهومی ندارد. زیرا شفاعت به معنای واسطه گری میان عبد و خالق است.
علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]:
جناب کاتب عثمان طه خدا خیرت دهد. عمل هم بین عبد و خالق وساطت می کند. در روایت می خوانیم: فاجعلوا طاعة الله شفیعا. و در قرآن فرمود: « و ابتغوا الیه الوسیلة ؛ به سوی او وسیله بجویید - مائده/35-».
مفسران گفته اند یکی از مصادیق وسیله همان اعمال صالح است و توبه خود، شفیع مطاع است.
رسول خدا می فرماید:
تعلْموا القران فانه شافع یوم القیامة ؛ قرآن را یاد بگیرید چرا که قرآن شفاعت کننده است در روز قیامت. (منبع: مسند احمد، ج5، ص251)
پیامبر چون عامل هدایت امت بود، پس شفیع آنها به سوی بهشت گردیده است. البته این نحو شفاعت غیر از شفاعت مغفرت است؛ زیرا کسی که عمل صالح دارد نیازمند عفو خواهی نیست، مراد در این جا ظهور وساطت عمل در رسیدن فرد به بهشت می باشد.
حق با کیست، ج2 ، ص 19
.: Weblog Themes By Pichak :.